Banaan-proteïne pannenkoekjes

Verwennerij voor in het weekend, al zou ik deze iedere dag kunnen eten. Eiwitrijk, zoet van smaak en ook nog eens erg simpel met maar liefst 3 belangrijke ingrediënten. Een heerlijk ontbijt die je zelfs een dag of avond van te voren kunt klaarmaken. Scheelt weer tijd in de ochtend en zo heb je toch een voedzaam ontbijt. De toppings kun je zo gek maken als je zelf wilt. Zelf ben ik gek op wat blauwe bessen met kokosyoghurt. Ook voor kinderen zijn deze pannenkoeken een uitvinding!

Ingrediënten voor 1 persoon:

  • 1 banaan
  • 1 ei
  • 15 gram (vegan) eiwitpoeder (smaak naar keuze, ik gebruikte vanille (LINK))
  • 1 tl bakpoeder
  • 2 tl kaneel

Toppings (optioneel):

  • Fruit naar keuze
  • Granola/noten
  • Kwark/yoghurt
  • Wat maple syrup/honing
  • Voor een hartige variant en meer eiwitten kun je eventueel hüttenkäse gebruiken

https://www.awin1.com/cread.php?awinmid=8662&awinaffid=527959&p=https%3A%2F%2Fnl.myprotein.com%2Fclothing%2Fwomens%2Fnew-in.list

Bereiding:

  1. Prak de banaan met een vork fijn
  2. Neem een kom en mix hierin de overige ingrediënten goed door elkaar tot een glad beslag
  3. Neem een pan op het vuur en laat deze goed warm worden samen wat olijfolie/kokosolie
  4. Bak de pannenkoeken één voor één aan beide kanten goudbruin gaar
  5. Voeg vervolgens de toppings naar keuze toe

Enjoy!

Scroll naar top

Blijf op de hoogte van alle nieuwtjes en kortingen

En ontvang direct 2 gratis kennismodules

Deze site maakt gebruik van cookies voor het optimaliseren van de ervaring.