Zo ondersteun je hormonen middels leefstijl

HORMONEN ONDERSTEUNEN? HOE DOE JE DAT?

Tips die je zowel met én zonder het gebruik van anticonceptie kunt toepassen. Onthoud dat bij specifieke klachten ook specifieke adviezen kunnen worden toegepast. 

Gebruik dagelijks voedzame producten waarvan jij energie krijgt (zoveel mogelijk vers & onbewerkt) 

Eet voldoende om het lichaam van energie (in de cel) te voorzien (koolhydraten & vetten zijn daarin beide even belangrijk)

Voeg omega 3 vetzuren toe (vette vis: wilde zalm, haring, paling, sardientjes & noten/zaden; hennepzaad, walnoot, chiazaad) -> let op met gebruik van noten/zaden bij gevoelige darmen

Verminder stressfactoren (geef prioriteit aan meer rustmomenten, voldoende slaap, hersteldagen van training, in de natuur, yoga/meditatie/stretch, ademhalingsoefeningen of journalen). 

Focus onderliggend op darm- & levergezondheid (deze zijn verantwoordelijk voor de aanmaak & uitscheiding voor een groot deel van onze hormonen) ->specifieke info volgt

Verminder toxische belasting van buitenaf (gebruik van onnatuurlijke deo, parfum, lotion, make-up, shampoo, plastic bakjes/drinkfles, etc). 

Ook het gebruik van Magnesium Tauraat is een algemene eerste stap om hormonen te ondersteunen. Met de code ‘MAGNESIUM’ krijg je GRATIS verzending HIER in mijn webshop!

Succes met het toepassen van deze tips! 

Liefs, Yvonne

Scroll naar top

Blijf op de hoogte van alle nieuwtjes en kortingen

En ontvang direct 2 gratis kennismodules

Deze site maakt gebruik van cookies voor het optimaliseren van de ervaring.