Wat kun je doen voor een betere gezondheid in de winter


Aankomende maandag is de meest deprimerende dag van het jaar.

Nu geloof ik daar zelf niet echt in, want ik denk dat dit vooral mindset is.¬† ūüĎȬ†Wanneer je gaat geloven dat dit een deprimerende dag is, dan wordt dit het natuurlijk ook.

Wel gaan er zeker nog wat koude dagen aankomen, ikzelf ben daar niet zo’n fan van.

Ook is het nog lang geen tijd om te stoppen met je vitamine D3 supplement, de sterkte van de zon is onvoldoende om vitamine D3 op te kunnen nemen via de huid.

Ik raad daarom aan om de vitamine D3 dagelijks als standaard ondersteuning (voor iedereen) nog even door te slikken tot ongeveer maart.

25mcg per dag is een mooie dagelijkse inname.

Deze druppels van Vitakruid zijn hiervoor perfect. Goede opname door de vloeibaarheid en combinatie met K2 (dit versterkt de opname). 2 druppels per dag in de ochtend bij je ontbijt is voldoende als standaard ondersteuning. 

Kortingscode ‘YVONNE10’¬†kun je gebruiken op alle supplementen¬†bij Vitakruid.


Voel jij nu wel die Monday Blues…

Een aantal basis supplementen die je veilig kunt gebruiken om je mood te boosten:
1. Omega 3 (algenolie of visolie capsules)
Kan een positieve invloed hebben op de gemoedstoestand. Zeker verstandig als je niet minstens 2 x per week vette vis eet. Denk aan je inname met zalm, haring, makreel, sardientjes en haring. Verder zijn vooral walnoten, lijnzaad en hennepzaad ook goede bronnen. Hier heb je alleen wel veel van nodig wil je echt aan de inname komen.

Deze of deze vegan zijn geschikt.

2. Magnesium
Parel onder de supplementen als je het mij vraagt, want verantwoordelijk voor meer dan 600 enzymprocessen. Ik denk dat in deze maatschappij weinig mensen zonder magnesium kunnen door de toenemende prikkels die wij te verwerken hebben, en de druk die wij onszelf opleggen.

Er zijn verschillende vormen van magnesium, hieronder even kort en bondig verteld hoe jij ze kunt inzetten:

Magnesium tauraat – voor ontspanning, stress, hoofdpijn en veel piekeren in het hoofd (neem je voor het slapen in)

Magnesium bisiglynaat – voor ontspanning, energie en bij moeite met inslapen of doorslapen (neem je voor het slapen)

Magnesium malaat – voor energie en vooral gericht op spieren. Beter herstel, bij spierpijn/spierkrampen (neem je in de ochtend)

Magnesium complex Рeen combinatie van deze vormen als je algehele aanvulling wilt en niet specifieke klachten ervaart (kan ochtend of avond ingenomen worden)

Waarom kan magnesium bijdragen aan je gemoedstoestand? Wanneer je weinig energie ervaart of moeilijk ontspant, dan is je zenuwstelsel actiever. Dit kost meer energie en zorgt ervoor dat je emmertje eerder overloopt. Je weerbaarheid wordt minder en dit heeft effect op onder andere ons humeur + ook de zin om dingen te ondernemen.

3.  5 HTP
Een supplement met tryptofaan. De voorloper van serotonine (gelukshormoon). Deze zet je onder andere in wanneer je niet lekker in je vel zit, negatieve gedachten ervaart en somberheid kan voelen. Het zorgt voor een boost in gelukshormoon wat helpt om een fijner gevoel te ervaren.

1 capsule per dag is voldoende. Bekijk het hier. 


Heb je meer vragen of wil je persoonlijk exact weten welke supplementen voor jouw lichaam geschikt zijn. We kunnen hier altijd even over bellen, of doe de EMB bloedtest om specifiek te zien waar jouw tekorten of disbalansen liggen. Zo kun je gericht aan de slag met jouw gezondheid en pakken we eventuele gezondheidsklachten aan.

Succes! En laat je niet gek maken maandag ;p 

Heel veel liefs,
Yvonne


@yvonnevanhaastregt

www.yvonnevanhaastregt.nl
Connect & Grow podcast

Scroll naar boven

Blijf op de hoogte van alle nieuwtjes en kortingen

En ontvang direct 2 gratis kennismodules

Deze site maakt gebruik van cookies voor het optimaliseren van de ervaring.